Részt veszek egy ajurvédikus női méregtelenítő kúrájában. 🌷 Bejegyzésemben az ajurvédikus méregtelenítésről, a mobiltelefonozásról, a digitális detoxról gondolkozom, kérdéseket teszek fel önmagamnak, válaszokat keresek, beszélgetést kezdeményezek. digitalisdetox, digitalis detox

Ahogy beszélgettünk a zoom-on keresztül a sok nő, megállapítottuk, hogy mennyire kettős érzés tombol bennünk attól, hogy csak zoom-on keresztül “érintkezhetünk” egymással. Egyrészt jó, hogy az Angliában élő, kúra vezető Rékával tudunk tartani ebben a workshopban, másrészt meg milyen rossz, hogy a közelünkben lévőkkel is csak így tudjuk tartani a kapcsolatot. digitalis detox

Tovább beszélgetve megállapítottuk azt is, hogy mennyire rossz hatással van ránk a mobiltelefon folyamatos használata, az online tartalom nézegetése, a hírek olvasása, mennyi sok időt elvesz más tevékenységektől. Arra jutottunk, hogy a testünk méregtelenítése mellett, az elménk, lelkünk méregtelenítésébe is kezdünk, azaz egyfajta digitális detox-ba is belekezdünk. digitalis detox

Mi is teljesen egyetértünk azzal, és javasoljuk is a hozzánk forduló pároknak, hogy időnként méregtelenítésre van szükség. Teljes méregtelenítésre! 🍄🧹

Most különösen fontos, hogy egy kicsit kiszakadjunk a mindenhonnan ránk zúduló információkból, rettegésből, bizonytalanságból! Engedjük, hogy egy kicsit “tisztuljunk”!

Gondoljunk csak bele, ha már reggel, ébredés után a telefonunkhoz nyúlunk, rögtön ránk zúdulnak az aggasztó hírek, és máris szorongás hatalmasodik el rajtunk! Ezzel a szorongó érzéssel kezdődik a napunk, ami meghatározza a nap alaphangulatát. Szorongva nehéz kedvesnek lenni, odaadóan, szeretetteljesen fordulni a másikhoz.

Ha késő estig engedjük, hogy az elménk pörögjön, nem tud lecsendesedni, szintén nem tudunk a másikra figyelni, ráadásul nehezen tudunk elaludni és nem tudjuk kipihenni magunkat. Így ez egyfajta ördögi körré válik. Sokféle inger ér minket a nap folyamán, amit éjszaka kell feldolgoznunk, a pihenés által. digitalisdetox

Segítsünk az elménknek, a testünknek, a lelkünknek pihenni!

Nem tudunk minden digitális dolgot kizárni az életünkből, de első körben elhagyhatjuk a mobiltelefonozást! Már amennyire tudod!

Figyeljétek meg magatokat tudatosan a következő napokban!

  • Reggelente mikor nyúltok először telefonhoz?
  • Esténként mikor teszitek le a telefont?
  • Napközben milyen időközönként néztek rá a telefonotokra?

Én bevallom ijesztő volt ezzel szembesülni. Napközben automatikusan nyúltam a telefonomhoz, semmilyen célzott gondolat nem társult hozzá. (pl. megnézem az x dolgot, az y oldalon). Csupán azért vettem a kezembe, mert…. CSAK!

Szóval én azzal kezdtem, hogy hoztam néhány szabályt:

1. reggel minimum 30 percig, és este lefekvés előtt szintén 30 percig nem nyúlok az „online térhez.”

2. A második lépés az volt, hogy letöröltem az összes közösségi oldal applikációkat a telefonról. Így „csak” a laptopomról tudok ránézni a facebookra és társaira. Elsőre rettentően „fájt” a hiánya, de már kezdem megszokni. Azt is bevallom, korábban már próbálkoztam ezzel, és kétszer is elbuktam, néhány nap múlva, újra telepítettem. :-/ De most határozott vagyok! Itt vagytok ti is, az egész online világnak mondom:

KINGA VAGYOK, TELEFONFÜGGŐ! DE MÁR EGY HETE „KÖZÖSSÉGI TELEFONMENTES”!

Szóval kezdjétek kicsiben, mert úgy könnyebb!

Tehát amikor megvagytok a megfigyeléssel, a kérdések megválaszolásával, vezessetek be új szokásokat:

  1. Reggel, legalább 30 percig ne nyúlj a mobiltelefonodhoz!
  2. Este, lefekvés előtt legalább 30 perccel tedd le a mobiltelefont!

És mivel így felszabadul 30-30 perc, töltsétek fel új szokásokkal, amelyek feltöltenek, lendületet adnak, lecsendesítenek, megnyugtatnak, biztonságot adnak, kinek mire van éppen szüksége.

  1. Reggelizz szép lassan, érezd a szádban az ízeket, textúrákat.
  2. Tornázz, jógázz, meditálj, olvass (nem híreket), sétálj.
  3. Elmélkedj, írj naplót, hallgass zenét, vagy csak egyszerűen ülj csendben, és csak legyél.

Ti mit csinálnátok, ha lenne reggel és este 30-30 perc szabad időtök? digitalis detox

Ill

Scroll Up